Omslagsbild från Amazon
Bild från Amazon.com

Individ, teknik och lärande / Jonas Linderoth, red.

Medverkande: Materialtyp: TextTextSpråk: Svenska Serie: Lärande och IT ; 5Förlag: Stockholm : Carlsson, 2009Tillverkare: Estland Beskrivning: 266 s. ill. 23 cmISBN:
  • 9789173312516
Ämnen: DDC-klassifikation:
  • 371.334 23/swe
Annan klassifikation:
  • Eabx
  • Bv
  • Eaac
Innehåll:
LearnIT - KK-stiftelsens forskningsprogram för lärande och informationsteknik / Ulf P. Lundgren och Roger Säljö -- Kampen om mörkrummet : IT som didaktiskt redskap och samhällelig förändring / Jonas Linderoth -- Att göra det osynliga synligt : instruktion, interatkion och teknologi i fysiklaborationer / Oskar Lindwall -- Simulering : att återskapa vårdpraktiker som lärandemljöer / Hans Rystedt -- Vad är problemet? Kommunikation och lärande med digitala läromedel / Annika Lantz-Andersson, Jonas Linderoth och Roger Säljö -- Men ska vi inte utgå från frågorna? Att synliggöra texten i gymnasieelevers kollektiva skrivande / Anders Eklöf och Lars-Erik Nilsson -- Jakten på den försvunna verkligheten : Om hur spelare positioinerar sig mot "det normala" / Jonas Linderoth och Ulrika Bennerstedt -- Virtuella rollmodeller och androgynitetens potential / Agneta Gulz och Mangus Haake -- Komplettera, konstrastera och konfrontera / Peter Andersberg -- "Dom måste ju leka": om mötet meellan datorn och förskolans lek / Agneta Ljung-Djärf & Charlotte Tullgren -- En förändring av lärandets kontext : aspekter på lärande i gestaltsningsarbete med digitala resurser / Fredrik Lindstrand och Anna Åkerfeldt -- Elever skapar tecken om moln i digital lärmiljö / Eva Svärdemo Åberg -- Design för lärande i en digital mulitmodal lärmiljö / Susanne Kjällander och Staffan Selander.
Betyg
    Medelbetyg: 0.0 (0 röster)
Bestånd
Exemplartyp Aktuellt bibliotek Hyllsignatur Status Förfallodatum Streckkod
Bok (Hemlån) Campus Karlskrona 371.3 Tillgänglig 85001943697

LearnIT - KK-stiftelsens forskningsprogram för lärande och informationsteknik / Ulf P. Lundgren och Roger Säljö -- Kampen om mörkrummet : IT som didaktiskt redskap och samhällelig förändring / Jonas Linderoth -- Att göra det osynliga synligt : instruktion, interatkion och teknologi i fysiklaborationer / Oskar Lindwall -- Simulering : att återskapa vårdpraktiker som lärandemljöer / Hans Rystedt -- Vad är problemet? Kommunikation och lärande med digitala läromedel / Annika Lantz-Andersson, Jonas Linderoth och Roger Säljö -- Men ska vi inte utgå från frågorna? Att synliggöra texten i gymnasieelevers kollektiva skrivande / Anders Eklöf och Lars-Erik Nilsson -- Jakten på den försvunna verkligheten : Om hur spelare positioinerar sig mot "det normala" / Jonas Linderoth och Ulrika Bennerstedt -- Virtuella rollmodeller och androgynitetens potential / Agneta Gulz och Mangus Haake -- Komplettera, konstrastera och konfrontera / Peter Andersberg -- "Dom måste ju leka": om mötet meellan datorn och förskolans lek / Agneta Ljung-Djärf & Charlotte Tullgren -- En förändring av lärandets kontext : aspekter på lärande i gestaltsningsarbete med digitala resurser / Fredrik Lindstrand och Anna Åkerfeldt -- Elever skapar tecken om moln i digital lärmiljö / Eva Svärdemo Åberg -- Design för lärande i en digital mulitmodal lärmiljö / Susanne Kjällander och Staffan Selander.

Adress: Biblioteket, Blekinge Tekniska Högskola, 371 79 Karlskrona
Telefon: 0455 - 38 51 01
E-post: biblioteket@bth.se
Ansvarig för sidan: Biblioteket