Amazon cover image
Image from Amazon.com

Hur vi lär : synligt lärande och vetenskapen om våra lärprocesser / John Hattie & Gregory Yates ; översättning: Karin Ashing.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Swedish Publisher: Stockholm : Natur & Kultur, 2014Manufacturer: LettlandDescription: 414 sidor tabeller 24 cmContent type:
  • text
Media type:
  • unmediated
Carrier type:
  • volume
ISBN:
  • 9789127138568
Uniform titles:
  • Visible learning and the science of how we learn. Svenska
Subject(s): DDC classification:
  • 370.1523 23/swe
Other classification:
  • Eaac
Contents:
DEL 1. Lärande i klassrummet -- DEL 2. Lärandets grunder -- DEL 3. Lär känna dig själv
Summary: Boken Hur vi lär – synligt lärande och vetskapen om våra lärprocesser bygger vidare på professor John Hatties imponerande forskningsöversikt Synligt lärande om vad som påverkar elevers studieresultat. Tillsammans med Gregory Yates beskriver Hattie hur hur våra lärprocesser går till. Några av de frågeställningar som tas upp i Hur vi lär är t.ex. lärares personlighet, hur kunskap lagras och effekterna av kognitiv belastning, återkopp­lingens betydelse, tänka snabbt och tänka långsamt, multitasking och myter om hur människor lär sig. Hur vi lär består av tre delar – Lärande i klassrummet, Lärandets grunder, och Känn dig själv. I de första delarna redogör John Hattie och Gregory Yates för de kognitiva byggstenarna för kunskapsin­hämtning och den sista delen utforskar betydelsen av självförtroende och självkännedom i lärprocessen. I anslutning till varje kapitel finns instuderingsfrågor och rekommendationer för vidare läsning.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Book (loan) Campus Karlskrona 370 Available 080041486291
Total holds: 0

DEL 1. Lärande i klassrummet -- DEL 2. Lärandets grunder -- DEL 3. Lär känna dig själv

Boken Hur vi lär – synligt lärande och vetskapen om våra lärprocesser bygger vidare på professor John Hatties imponerande forskningsöversikt Synligt lärande om vad som påverkar elevers studieresultat. Tillsammans med Gregory Yates beskriver Hattie hur hur våra lärprocesser går till. Några av de frågeställningar som tas upp i Hur vi lär är t.ex. lärares personlighet, hur kunskap lagras och effekterna av kognitiv belastning, återkopp­lingens betydelse, tänka snabbt och tänka långsamt, multitasking och myter om hur människor lär sig. Hur vi lär består av tre delar – Lärande i klassrummet, Lärandets grunder, och Känn dig själv. I de första delarna redogör John Hattie och Gregory Yates för de kognitiva byggstenarna för kunskapsin­hämtning och den sista delen utforskar betydelsen av självförtroende och självkännedom i lärprocessen. I anslutning till varje kapitel finns instuderingsfrågor och rekommendationer för vidare läsning.

BOKR: Ursprungligen utgiven av Routledge

Address: Library, Blekinge Tekniska Högskola, 371 79 Karlskrona
Telephone: 0455 - 38 51 01
E-mail: biblioteket@bth.se
Responsible for page: Library