Amazon cover image
Image from Amazon.com

Pedagogiskt arbete i teori och praktik : om bibliotekens roll för studenters och doktoranders lärande / Birgitta Hansson & Anna Lyngfelt (red.).

Contributor(s): Hansson, Birgitta [edt] | Lyngfelt, Anna, 1965- [edt]Material type: TextTextLanguage: Swedish Publisher: Lund : Btj, 2009Manufacturer: Malmö : Holmbergs Description: 285 s. 20 cmISBN: 9789170186462Subject(s): Bibliotekspedagogik | Högskolan | Pedagogisk metodik -- Sverige | Bibliotekarier -- yrkesroll -- Sverige | Information Services | Librarians | Professional Role | Libraries | Learning | Universities | Sweden | Teaching -- methods | Bibliotek | Universitet | Högskolor | Pedagogik | User education -- teaching methods | Libraries -- teaching methods | Higher education -- teaching methods | Library orientation | Universities and collegesDDC classification: 025.56485 Other classification: Abfe-c.01 | Abb-c.01
Contents:
Är informationskompetens överförbar? -- Utbildning i samverkan - ett lärarperspektiv Universitetslärares syn på studenters informationskompetens -- Integrativ informationskompetens. Diskursöverbryggande samarbete mellan akademi och bibliotek -- Att driva en tes eller söka ett svar. Om juriststudenters sökande efter källor och källhantering -- Wikipedianer - om Wikipedia i undervisningen -- Uppsatsskrivandets institutionella villkor och bibliotekariens ansvar och roll -- Handledning - ett biblioteksperspektiv -- Vems jobb är det egentligen? Bibliotekarier som lärarnas lärare i arbetet med informationskompetens på Stockholms universitet -- Konsten att få ”praktiska insikter i vetenskapligt tänkande”. En studie om lärarutbildningens examensarbeten -- Sex tecken på ett modernt och medvetet pedagogiskt förhållningssätt. Karolinska Institutets Universitetsbibliotek som fallstudie -- Pedagogisk meritportfölj för bibliotekarier -- Informations- och kunskapspraktiker i förvandling
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode
Book (loan) Gräsvik
020 Available 85001942765

Är informationskompetens överförbar? -- Utbildning i samverkan - ett lärarperspektiv Universitetslärares syn på studenters informationskompetens -- Integrativ informationskompetens. Diskursöverbryggande samarbete mellan akademi och bibliotek -- Att driva en tes eller söka ett svar. Om juriststudenters sökande efter källor och källhantering -- Wikipedianer - om Wikipedia i undervisningen -- Uppsatsskrivandets institutionella villkor och bibliotekariens ansvar och roll -- Handledning - ett biblioteksperspektiv -- Vems jobb är det egentligen? Bibliotekarier som lärarnas lärare i arbetet med informationskompetens på Stockholms universitet -- Konsten att få ”praktiska insikter i vetenskapligt tänkande”. En studie om lärarutbildningens examensarbeten -- Sex tecken på ett modernt och medvetet pedagogiskt förhållningssätt. Karolinska Institutets Universitetsbibliotek som fallstudie -- Pedagogisk meritportfölj för bibliotekarier -- Informations- och kunskapspraktiker i förvandling

Indexeringslänk

Adress: Biblioteket, Blekinge Tekniska Högskola, 371 79 Karlskrona
Telefon: 0455 - 38 51 01
E-post: biblioteket@bth.se
Ansvarig för sidan: Biblioteket