Pedagogiskt arbete i teori och praktik : om bibliotekens roll för studenters och doktoranders lärande / Birgitta Hansson & Anna Lyngfelt (red.).
Materialtyp: TextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: Lund : Btj, 2009Tillverkare: Malmö : HolmbergsBeskrivning: 285 s. 20 cmISBN:- 9789170186462
- Bibliotekspedagogik
- Högskolan
- Pedagogisk metodik -- Sverige
- Bibliotekarier -- yrkesroll -- Sverige
- Information Services
- Librarians
- Professional Role
- Libraries
- Learning
- Universities
- Sweden
- Teaching -- methods
- Bibliotek
- Universitet
- Högskolor
- Pedagogik
- User education -- teaching methods
- Libraries -- teaching methods
- Higher education -- teaching methods
- Library orientation
- Universities and colleges
- 025.56485 22
- Abfe-c.01
- Abb-c.01
Exemplartyp | Aktuellt bibliotek | Hyllsignatur | Status | Förfallodatum | Streckkod | Exemplarreservationer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bok (Hemlån) | Campus Karlskrona | 020 | Tillgänglig | 85001942765 |
Är informationskompetens överförbar? -- Utbildning i samverkan - ett lärarperspektiv Universitetslärares syn på studenters informationskompetens -- Integrativ informationskompetens. Diskursöverbryggande samarbete mellan akademi och bibliotek -- Att driva en tes eller söka ett svar. Om juriststudenters sökande efter källor och källhantering -- Wikipedianer - om Wikipedia i undervisningen -- Uppsatsskrivandets institutionella villkor och bibliotekariens ansvar och roll -- Handledning - ett biblioteksperspektiv -- Vems jobb är det egentligen? Bibliotekarier som lärarnas lärare i arbetet med informationskompetens på Stockholms universitet -- Konsten att få ”praktiska insikter i vetenskapligt tänkande”. En studie om lärarutbildningens examensarbeten -- Sex tecken på ett modernt och medvetet pedagogiskt förhållningssätt. Karolinska Institutets Universitetsbibliotek som fallstudie -- Pedagogisk meritportfölj för bibliotekarier -- Informations- och kunskapspraktiker i förvandling
Indexeringslänk