Omslagsbild från Amazon
Bild från Amazon.com

Medskapande högskolepedagogik / Hans-Åke Scherp, Daniel Uhnoo (red.).

Medverkande: Materialtyp: TextTextSpråk: Svenska Förlag: Lund : Studentlitteratur, 2018Förlag: Lund : Studentlitteratur, 2018Tillverkare: 2018Upplaga: Upplaga 1Beskrivning: 152 sidor illustrationer, tabeller 23 cmInnehållstyp:
Mediatyp:
Bärartyp:
ISBN:
  • 9789144107349
Ämnen: Genre/form:
DDC-klassifikation:
  • 378.17 23/swe
Annan klassifikation:
  • Epab
Innehåll:
Vardagsbilder / Daniel Uhnoo & Hans-Åke Scherp -- Kurser som forskningsprojekt / Hans-Åke Scherp -- Medskapande pedagogik på en introduktionskurs / Christel Backman, Sara Uhnoo & Mattias Wahlström -- En universitetslärares utveckling mot en medskapande pedagogik / Daniel Uhnoo -- Kompetensutveckling för yrkesverksamma / Hans-Åke Scherp -- Medskapande pedagogik i distansutbildning / Hans-Åke Scherp -- Den vägledande pedagogiska helhetsidén / Hans-Åke Scherp & Daniel Uhnoo
Sammanfattning: Inre motivation och skapande utgör de viktigaste drivkrafterna för lärande och utveckling. Det innebär att kunskapande, medskapande och meningsskapande är centrala utgångspunkter vid utformningen av utbildningar, kurser och undervisning. Den här boken diskuterar medskapande pedagogik inom ramen för högskolans utbildning.
Betyg
    Medelbetyg: 0.0 (0 röster)
Bestånd
Exemplartyp Aktuellt bibliotek Hyllsignatur Status Förfallodatum Streckkod
Bok (Hemlån) Campus Karlskrona 378.1 Tillgänglig 080041487970

Vardagsbilder / Daniel Uhnoo & Hans-Åke Scherp -- Kurser som forskningsprojekt / Hans-Åke Scherp -- Medskapande pedagogik på en introduktionskurs / Christel Backman, Sara Uhnoo & Mattias Wahlström -- En universitetslärares utveckling mot en medskapande pedagogik / Daniel Uhnoo -- Kompetensutveckling för yrkesverksamma / Hans-Åke Scherp -- Medskapande pedagogik i distansutbildning / Hans-Åke Scherp -- Den vägledande pedagogiska helhetsidén / Hans-Åke Scherp & Daniel Uhnoo

Inre motivation och skapande utgör de viktigaste drivkrafterna för lärande och utveckling. Det innebär att kunskapande, medskapande och meningsskapande är centrala utgångspunkter vid utformningen av utbildningar, kurser och undervisning. Den här boken diskuterar medskapande pedagogik inom ramen för högskolans utbildning.

Adress: Biblioteket, Blekinge Tekniska Högskola, 371 79 Karlskrona
Telefon: 0455 - 38 51 01
E-post: biblioteket@bth.se
Ansvarig för sidan: Biblioteket