Omslagsbild från Amazon
Bild från Amazon.com

Pedagogiskt arbete i teori och praktik : om bibliotekens roll för studenters och doktoranders lärande / Birgitta Hansson & Anna Lyngfelt (red.).

Medverkande: Materialtyp: TextTextSpråk: Svenska Förlag: Lund : Btj, 2009Tillverkare: Malmö : Holmbergs Beskrivning: 285 s. 20 cmISBN:
  • 9789170186462
Ämnen: DDC-klassifikation:
  • 025.56485 22
Annan klassifikation:
  • Abfe-c.01
  • Abb-c.01
Innehåll:
Är informationskompetens överförbar? -- Utbildning i samverkan - ett lärarperspektiv Universitetslärares syn på studenters informationskompetens -- Integrativ informationskompetens. Diskursöverbryggande samarbete mellan akademi och bibliotek -- Att driva en tes eller söka ett svar. Om juriststudenters sökande efter källor och källhantering -- Wikipedianer - om Wikipedia i undervisningen -- Uppsatsskrivandets institutionella villkor och bibliotekariens ansvar och roll -- Handledning - ett biblioteksperspektiv -- Vems jobb är det egentligen? Bibliotekarier som lärarnas lärare i arbetet med informationskompetens på Stockholms universitet -- Konsten att få ”praktiska insikter i vetenskapligt tänkande”. En studie om lärarutbildningens examensarbeten -- Sex tecken på ett modernt och medvetet pedagogiskt förhållningssätt. Karolinska Institutets Universitetsbibliotek som fallstudie -- Pedagogisk meritportfölj för bibliotekarier -- Informations- och kunskapspraktiker i förvandling
Betyg
    Medelbetyg: 0.0 (0 röster)
Bestånd
Exemplartyp Aktuellt bibliotek Hyllsignatur Status Förfallodatum Streckkod
Bok (Hemlån) Campus Karlskrona 020 Tillgänglig 85001942765

Är informationskompetens överförbar? -- Utbildning i samverkan - ett lärarperspektiv Universitetslärares syn på studenters informationskompetens -- Integrativ informationskompetens. Diskursöverbryggande samarbete mellan akademi och bibliotek -- Att driva en tes eller söka ett svar. Om juriststudenters sökande efter källor och källhantering -- Wikipedianer - om Wikipedia i undervisningen -- Uppsatsskrivandets institutionella villkor och bibliotekariens ansvar och roll -- Handledning - ett biblioteksperspektiv -- Vems jobb är det egentligen? Bibliotekarier som lärarnas lärare i arbetet med informationskompetens på Stockholms universitet -- Konsten att få ”praktiska insikter i vetenskapligt tänkande”. En studie om lärarutbildningens examensarbeten -- Sex tecken på ett modernt och medvetet pedagogiskt förhållningssätt. Karolinska Institutets Universitetsbibliotek som fallstudie -- Pedagogisk meritportfölj för bibliotekarier -- Informations- och kunskapspraktiker i förvandling

Indexeringslänk

Adress: Biblioteket, Blekinge Tekniska Högskola, 371 79 Karlskrona
Telefon: 0455 - 38 51 01
E-post: biblioteket@bth.se
Ansvarig för sidan: Biblioteket